Friday, December 14, 2012

Bulan Disember - Kinta Waterfront@Sungai Kinta


12/12/2012
Ada perasmian Kinta Riverfront Hotel & Suites oleh DYMM Pemangku Raja Perak,
Raja Dr.Nazrin Shah.
Hotel ni betul2 kt depan Sekolah rendah aku dulu,
Kat tebing Sungai Kinta...
Kinta Riverfront ni ada 1 blok Hotel dan 1 blok Service Apartment
Kalau tak silap, awal tahun ni mula beroperasi...


Lokasi hotel ni, kt tebing Sungai Kinta...
Asalnya, Tapak hotel ni dulu masa aku muda2 dlu sekolah rendah,
semak samun je, pastu seketul dua banglo tinggal zaman British..
Time nak tunggu bas sekolah balik rumah, 
mmg rajin aku explore tempat ni ngan kawan2 sekolah...
Kira mmg terasing dan agak hutan tempat ni dulu..




Tapi sekarang ni dah berubah wajah dah, siap ada hotel dan kondominium kt sini...
Tebing sungai pulak, penuh dengan kiosk2, kedai2, ngan restoran...
So time ni, ada perasmian hotel ni...
alang2 tu, sempat jugak la snap skit pic2 time malam..
yg specialnyer, sepanjang tebing ni, 
ada puluhan pokok lampu LED mcam kt I-City Shah Alam tu..
So ni le sedikit gambor2 nyer...














maaf la, kualiti gambar kurang memuaskan...
maklumla, henpon zaman 50-an, haruslah kurang bermutu...
doakan aku cepat kaya supaya aku leh beli kamera
e.....  :)

No comments:

Post a Comment