Sunday, December 16, 2012

Bulan Disember - Hakikat Yang Tak Dapat Diubah


Hari ni memamg letih sangat...
entah mana silapnyer, asyik keluar cari makan...

Bak kata org, jauh perjalanan, luas pemandangan....
So apa yang aku nampak hari ni, aku nak story...

sepanjang 3 tahun aku pakai moto Nouvo LC aku ni,
aku tak pernah tau berapa RM full tank minyak moto aku ni...
alang2 dah nak 'kong' kena la isi minyak kan? takkan nak isi ayor plak...


Hakikat #1..RM 7 kalau full tank..



selama 3 tahun pakai moto ni, tak pnah aku tahu berapa RM full tank kalau nak isi minyak..
maklumla, RM minyak sentiasa berubah... kalau isi RON 95 yg mmg sesuai dengan rakyat marhain 
mcam aku, RM 7 kalau full tank...
kalau tengok meter kat atas ni, kan bagus kalau meter tu tak gerak2 jatuh kebawah...
nak buat camner...dah memang hakikat...

Hakikat #2.. tetap Greentown Mall




Isi perut la pulak...
ni Greentown Mall.. dekat je ngan sekolah menengah aku dulu...
ironinyer, selama aku sekolah dulu, mmg tak pernah pas abis sekolah aku lepak sini..
time nak park moto, aku nampak la diorg tukar signange depan Mall ni...
Mula dulu org panggil 'Rainbow' sal tempat ni nama Rainbow Mall kalau tak silap...
pastu tukar jadi Greentown Mall masa aku sekolah rendah....
singkatan org panggil 'GM' je...
rasanya dah tukar management kot, tu pasal tukar jadi Angsana Mall..
even dah tukar nama, org tetap akan panggil Greentown Mall aka GM...
nak buat macam mane, hakikat...

Hakikat # 3 .. Katok ke katuk?


Aku suspek org yg spray ayat ni, time SPM dulu paper BM dpat gred E8, trus tak dpat sijil SPM...
Dah memmang hakikat...

Hakikat # 4..Sampah masyarakat


Tempat ni, mmg sejak azali lagi org main campak je sampah...
letak la sebanyak mana signange 'Dilarang Mmembuang Sampah'
sampah masyarakat tetap aku menyampahkan tempat ni...
even dah letak pokok2 hiasan dan buat pagar buluh pun,
ntah berapa lama boleh tahan...
dah memang hakikat....

Hakikat # 5 no komen...


kalau budak laki, mmg cepat tangkap ayat kat atas ni,...
hahahahah
org pompuan, sila pikir cepat sikit...:P
dah memang hakikat....


No comments:

Post a Comment