Friday, December 14, 2012

Bulan Disember - Kebetulan Dua Beradik

Adik bongsu aku ni,
baru je abis UPSR tahun ni...
So automatiknya,
dia dapat la sijil berhenti sekali..
aku dan adik aku ni,
sama sekolah time sekolah rendah
malam semalam, tengah seronok usik2 dia ni,
aku tanya la mana sijil berhenti sekolah dia semua
so dia bawak keluar la..

Bawah ni, pic sijil berhenti sekolah aku tahun 2001...
S.K. St. Michael II, Ipoh..



11 tahun kemudian...
adik bongsu aku punya sijil berhenti tahun 2012


apa yang kebetulan?

Aku nyer sijil - 


Adik aku nyer sijil - 


Kedatangan dua beradik ni ke sekolah sepanjang setahun,
sama, 175 kehadiran...
dah nama pun adik beradik, of course la ada similiarity....



*Jumlah kehadiran sekolah berbeza dengan tahun 2001 sal tahun 2012, kurang sehari dari 190 hari kehadiran, effect dari cuti umum Hari Pertabalan SPB Yang DiPertuan Agong ke-14 pada 11 April 2012.

*Jumlah hari persekolahan bagi seseorang pelajar sekolah adalah 190 hari.




No comments:

Post a Comment