Wednesday, November 14, 2012

Nova November - Aiskrim oh Aiskrim

Last week,
aku teman la parents aku ke Mydin Meru Raya...
Kononyer, propa-propa mengatakan ni yg Mydin terbesor kt Malaysia...

alang2 dah beli barang runcit tuk rumah,
nak la jugak merasa makan aiskrim


Terbekenan la pulok ngan aiskrim ni, rasenyer keluaran terbaru kot, sal tak pnah nmpak,
Walls selection fruit salad, ada buah skali dlam aiskrim tu...



Dan bila aku dah angkut campak thereban (Bahasa Peghok) dalam troli,
aku nampak dah di seal kan bekas aiskrim ni...



Terus mcam kilat panah halilintor sambor nyambor kt otak aku...
2-3 tahun sudah, ada sekali aku pegi Hypermarket yang ada kaler 
"biru merah biru merah" kt ipoh jugak,
masa tu, kat section freezer aiskrim...
masa tu aku trnampak la ade anak beranak yg tak tau malu takde adab...
apa yg diorg buat?
1 by 1 bekas aiskrim tu, deme duk pegi bukak bekas aiskrim tu, 
duk calit aiskrim, pastu rasa kt mulut berbau deme tu...
dan perangai lahanat tu diteruskan ke bekas2 aiskrim yg seterusnya sampai le deme puas merasa aiskrim free...
maybe diorg nak rasa aiskrim mane yg sedap kot, baru le diorg pick up, terus beli...
last2 aku tengok anak beranak sial tu, takde le pulok beli sebekas dua aiskrim ke, 
berlalu pegi macam tu je..., tak pasal2 kenyang terus perut merasa aiskrim free...
tak ke kotor kalau macam tu?


Dan alang2 dah meniti usia senja ni,
nak le jugak jage kesihatan tulang kan?
ha, ni pun Mydin pegi "seal" kan tudung tin Anlene ni...

Anyway, thumbs up Mydin, upon the step of precaution that were taken..
so next time, jaga2 lah membeli barang2, especially barang2 makanan ni...
dan kpd yg suka duk mencalit2 makanan secara haroomm..
'Jage2...ade yg merhati.."!!!


No comments:

Post a Comment