Sunday, March 13, 2011

Story - Urusan Latihan Industri


Jumaat lepas, 11 Mac 2011,
habis solat Jumaat,
terus aku pegi tempat
kilang Yamaha kt Chemor...





Lokasi - Zon Perindustrian Bebas Kinta

Mula sampai,
pening gak mencari lokasi
kilang Yamaha Music Manufacturing tu,
boleh tahan besar gak tempat ni, 
dan first time sepanjang 22 tahun aku duduk Ipoh, masuk tempat ni,
means aku tak pernah jejak pun tempat ni...

last2, jumpa gak, pas 2 kali meround....


sampai je kt sini,
alahai,
pak guard lak tak bagi masuk,
suruh bagi resume kt pak guard je,
nanti org HR tlong ambikan,
takpe la,
asalkan aku bagi...

sebelum ni,
coursemate aku,
afiqah,
ade mention sal lagi 1 company,
Finnisar Electronic, company buat 
semiconductor...
aku tertanya2 kt mana company ni,
sal ade cakap yg company ni kt Chemor,
means, almost 20 KM from my house,

alih2...


alahai,
seberang jalan Yamaha je pun,
kira berjiran la gak,
company ni pun sama,
aku bagi resume kt mak guard lak,
aduh,
agaknyer company 'besor2' rupe gini,
mmg busy 'bebenor' 'gamok' nyer,
nak layan org 'luor' mcam aku ni,
hahahah


sambil2 tu,
ade gak beberapa company besar yg lain kt zon industri ni,


MEMC, sama gak cm Finnisar, company semiconductor


Tigges, company electronik...


Bromma, ni serius aku tak tau company ape, buat 'Broom' (Penyapu) kot....


banyak lagi company kt zon ni,
memandangkan hari pun dh hujan,
tpaksa la aku balik awal....



dalam perjalanan keluar dr zon ni,
ternampak gak kilang pembuatan Yamaha ni,
Ya Allah, mmg besar gak kilangnya sampai tak nampak dalam....


anyway, wish me luck for my internship.....







No comments:

Post a Comment