Saturday, March 5, 2011

story - Another 'Tiger' from Anderson School Ipoh...


21 Februari lepas,
result STPM aka Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia bagi 
tahun 2010 keluar...
overall,
seluruh Malaysia catat penurunan
dari segi peratusan lulus semua subjek...

'Seramai 50,576 calon menduduki STPM tahun lalu dan hanya 46,780 atau 92.49 peratus calon lulus penuh bagi sekurang-kurangnya satu mata pelajaran.
Peratusan calon yang mendapat lulus penuh dalam lima dan empat mata pelajaran juga menunjukkan penurunan iaitu dari 47.72 peratus atau 25,001 calon yang dicatatkan pada 2009 berbanding 46.41 peratus (23,473 calon) tahun lalu.'


'Petikan dari YB Timbalan Menteri Pelajaran , Datuk Dr. Puad Zarkashi'

anyway,
muncul seorang wira dr sekolah lama aku,
means junior aku,
adik sharul izwan,


adik junior aku ni dapat 4A 1 A-,
total 5 A.
yg bestnyer,
whole malaysia,
ada 8 org je dpat straight 5A,
dan junior aku salah seorang drpdnya...


siap keluar frontpage utusan online lagi tu....
izwan yg kt tengah tu...

dah lama SMK Anderson tak keluar surat khabar,
klau ada pun,
citer sal ex student skolah ni, kartunis Datuk Lat....


anyway, tahniah dr aku, wakil abg2 senior batch form 6 (2007/2008)!!!!!



No comments:

Post a Comment