Saturday, March 5, 2011

story - apa yg dilihat



last week,
time nk tunggu bas,
ade 3 situasi yg menarik perhatian aku,

firstly,
gambar bawah ni...


pakcik ni,
mmg selalu duk ronda2 1 kangar,
paling jauh pnah aku jumpe,
radius 4 km dr bngunan KWSP aka library UniMAP,
yakni kt the store kangar,
rasenyer dekat RM 5 dh aku bagi kt pak cik ni,
selalu sngat jumpa dia,

ceritanya,
driver toyota alphard ni,
wat tak tau je kt pakcik ni,
I wonder,
sape la agaknyer keluarga pakcik ni,
sal selalu aku jummpa dia,
baju ngan seluar dia selalu bertukar,
mcam ade gak org yg jaga dia....

second,
gambar bawah ni,


pakcik yg ni lak,
first time aku jumpa,
actually, dia dtg ngan isteri dia kot, (tak sempat snap gmbar wife dia)
klau tngok gambar,
sebelah pakcik tu ade sorg pakai baju 
warna purple,
tu la kot wife dia...,
dtg dr tambun tulang, sal wife dia tunjuk surat
kt aku sebelum tu, 
kt surat tu dia tulis yg diorg ni
sakit ape ntah, xcukup duit,
aku pun hulur la 50 sen...

yg aku tertarik,
gambar kt atas ni,
pakcik ni cuba nk ambik 
botol air 100 plus mamat ni,
3 kali pak cik ni nk ambik,
siap pegang lagi tu,
last2, mamat ni tepis tangan pak cik tu....


melalui 2 situasi ni,
rasa kesian ade,
simpati pun ade,
yg susah, perlu dibantu.....


last pic,
gambar bawah ni,
tak sedih pun, sekadar hiburan...
tp I wonder,
dengan gaya berjalanyer..,
ade gak Akon versi malaysia kt kangar ni...


No comments:

Post a Comment