Monday, May 20, 2013

Bulan Mei - Terminal AmanJaya@Ipoh

Entry sebelum ni,
aku pernah stori pasal terminal bas baru bagi Ipoh ni..
Bermula April 2013 lepas,
semua operator dan operasi bas ekspress di stesen bas lama, Medan Gopeng, Ipoh,
diarahkan berpindah ke Terminal bas ni

baru2 ni, aku ada urusan kat KL, 
so dapat la merasa naik bas kat terminal ni..



Pintu depan..


time ni, aku naik bas Plusliner...
bergerak time 5.30 Ptg.



yg menariknyer, sebelum nak naik bas,
kena pergi kaunter tiket bas yg kita beli tu tuk ambil nombor plat bas
untuk kita tahu bas mana 1 yg perlu kita naik..

dan sebelum nak ke bas tu, kita kena tunjuk dulu tiket bas kat pengawal pintu pelepasan ni..
then, baru la kita dapat keluar ke pintu pelepasan ni..


ni yang antara sempat aku snap..
nak naik bas/pintu pelepasan, kat tingkat bawah....
tingkat atas, untuk pintu ketibaan..
ala2 cam lapangan terbang...


Platform 10 merupakan platform dimana aku naik bas tadi..


bas yang kat atas tu, adalah untuk pintu ketibaan...

anyway, memang aku totally puas hati dengan khidmat stesen bas baru ni, berbanding stesen bas lama di Medan Gopeng yang caca marba tu..
walaupun terletak jauh dari pusat bandaraya, kedudukan terminal ni agak strategik sal terletak disebelah susur masuk/keluar Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) dan jugak, untuk mengelakkan kesesakan di Pusat Bandaraya...Orang Ipoh mungkin faham dengan kesesakan yang aku maksudkan which is area Medan Gopeng memang dah tak sesuai untuk stesen bas ekspress beroperasi..

cuma kecewa dengan ini - 
baru berapa bulan je bukak, dah ada "tertanggal"



No comments:

Post a Comment