Saturday, January 5, 2013

Kisah Januari - Ko Curi 10 Minit Aku!

Ni kisah taun lepas,
saje nak refresh bali....
Time tu waktu Zuhur, tetibe la plak 
ada nombor KL yg stat dgn 03 call aku...
maybe tu company memane yg call aku kot, sal aku bnyak apply koje kt jobstreet sbelum ni....
tp dia call nombor aku yg lagi, aku ni pakai 2 nombor...
so nombor yg aku yg dia call tu, aku tak letak dlam resume atau memane application kerja aku
sal tu nombor peribadi aku la kirenyer...


Alih2, ejen insuran AIA, nama Nazri,
based kat Jalan Ampang...

Dia track nombor phone aku ni,
ikut membership Bonuslink...
Hanjeng nyer Bonuslink, sesuke ati je bagi personal detail aku kt org lain...!

So Nazri ni terangkan la pakej insurans AIA tu...

Mula dia tanya la, aku ni kerja@belajar..
aku cakap la tengah belajar (feeling2 student U) padehal dah kertu...
So dia terang itu ini sal insuran
Katanya harga pakej Insuran ni spesial, klau harga biasa RM 200 lebih...
dengan aku ni, dia jual RM 58.85... Ape kejadahnyer yg lagi 85 sen tu? kos air liur cakap tepon ngan aku kot....

dia terangkan klau aku masuk hospital, sehari leh claim RM 200...
pastu klau eksiden, ilang anggota badan even 1 jari pun, leh claim RM 20 000..
(Hey!!, anggota badan ni, tak ternilai harganya, men letak je harga RM 20 000 tuk sebatang jari aku!)

Pastu dia citer jugak la, kalau aku main bola, patah kaki, leh claim itu ini
(ade ke main sampai patah kaki? setahu aku terkehel je ade la, sal ayah aku dlu, coach team Perak FA, haruslah aku tau sumer tu)

Pastu kalau aku cedera parah dipukul sampai kene hospitalised, pun dapat pampasan
(aku ade musuh ker? sampai nak pukul2 aku ni...)

part2 tu tadi, bagi aku ok la, kalau dia terangkan..
sampai ke part kalau fatal case, andai kata aku meninggal dunia, dapat jugak pampsan RM 250 000 kalau tak silap.. pastu aku bergurau la, ni mesti dapat kt waris aku la, bukan aku...dia gelak je....

last sekali, dia mintak no IC..

ha, ni yg aku lemah ni,
aku bukan jenis bagi gitu je nombor IC aku..

Then aku cakap, sori, takleh bagi..

Dia cakap - 

'Kalau macam tu, macam mana saya nak daftar nama Encik'?

eh, bila masa pulak aku bagi permission nak daftar kan nama aku?

so, disebabkan aku ni baik suchee murnee...aku cakap - 

'Camni, saya pun dah ada insurans, kalau boleh, saya nak tahu detail je, then baru saya bagi kata putus"

Dia pun rayu2 gitu gini... last2,dia cakap - 

'Encik nak daftar ke tidak?'
aku cakap taknak...

so dia pun ucap terima kasih..

dah

letak telepon...

Hantu sungguh.. dah la curi 10 minit aku...
macam la aku tak tau klau ko dapat 1 kastemer, ko dapat komisyen...
Ceh..


No comments:

Post a Comment