Sunday, January 23, 2011

cerita zaman sekolah



kisah lama kali ni,
sal kisah zaman sekolah,
mmg BEST sngat masa tu,
smpai cikgu aku kate
'tu la, zaman sekolah dlu taknak enjoy puas2'
hahaha,
masa takleh putar balik wahai teacher roshaida,
aka cikgu BI aku dlu,


ditubuhkan pd bulan Februari 1909,
3 taun lpas,
kami sambut u/tahun ke-100
aku kirenyer generasi ke-4 sekolah kt sini,
dr zaman Arwah atuk ku, Arwah Abd. Rahim Dahalan,
pak2 sedara ku yg tak terkira jumalah nyer, heheheh
aku sendiri,
dan ade sorg anak sedara aku,
azrul azri (skang ngah form 3)
time aku form 5,
co-incident,
sepupu mak aku,
Haji Jasmi Alias,
jd PK Pentadbiran kt sini,
mmg school of my family la kirenyer sekolah ni,
huhuhu


sekolah ni 
diberi nama sempena org gambar atas ni,
John Anderson,
Gabenor negeri2 Selat,
org yg bertanggungjawab
bawak balik negeri2
Perlis, Kedah, Kelantan, dan Terengganu
masuk balik Malaysia dr jajahan Siam,
tetapi dia lepaskan wilayah 
Pattani, Yala, Narathiwat, dan Satun
kpd Siam

Kantin sekolah, tempat lepak dan 'lari dn ponteng dr kelas'

Lt. Col. J. H, Tyte.
adalah pengetua pertama,
yg diimport dr SMK Victoria KL,


Prominent figure,
ade ramai,
antaranya,
Raja DiHilir Perak,
Raja Jaafar,




ex MB Perak,
Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali




last not least,
Kartunis Datuk Lat,


anak nyer,
Haris Md. Nor,
1 batch ngan aku
time form 5 dulu (2006)
aku di kelas SC1, anaknyer di SC2,
sebelah menyebelah je kelas kami...

ada masa,
aku wat entry sal
member2 aku kt sekolah ni



No comments:

Post a Comment