Thursday, September 20, 2012

September Datang Lagi - Yuran Muran Konvokesyen


Minggu lepas,
barulah setel semua jumlah bayaran untuk konvo nanti.

RM163.00


Meliputi bayaran Sewa Jubah, Folder, Alumni, dan gambar.

Cuma agak terkilan mengenai satu benda,

Jubah.

Pertama sekali,
Jubah UniMAP ni tak boleh dibawa balik ke kampung halaman,
so memang tak boleh nak bergambar beramai2 berjemaah bersama keluarga besar aku
di Ipoh.

Ni contoh jubah yang bakal aku kenakan time konvo nanti - 


setiap Pusat Pengajian, adalah berbeza warna , means pada tassel, atau kalung dibahagian bahu.

Pusat Pengajian Kejuruteraan (PPK) Mekatroni, adalah Biru.
PPK Mikroelektronik - Oren
PPK Bahan - Coklat.

Antara sebab kenapa jubah Pusat Pengajian aku tiada contoh gambar diatas,
pasal Pusat Pengajian aku adalah yang pertama bakal bergraduat tahun ini,
means aku adalah perintis dan batch pertama sebagai graduan Pusat Pengajian aku
yang bakal menyarungkan jubah serba baru, siap ada bau kedai...:)

dan warna bagi Pusat Pengajian aku - Fuschia Crayola...
payah nak menyebutnya,
tp dalam erti kata lain- lebih kurang warna delima.

ada yang cakap, warna merah jambu (pink)
disebabkan warna tu adalah warna bagi Pusat Pengajian aku waktu kejohanan olahraga tertutup UniMAP.
Nasib baik bukan warna tu...hahaha..


kedua sekali, yang paling aku sedih,
aku tak dapat bergambar bersama Arwah Opah aku,
arwah opah aku meninggal 4 September lepas...

sedih sangat, pasal dari awal lagi mmg dah plan nak bergambar dengan Arwah Opah,
tapi apakan daya , Allah SWT lebih menyayangi nya....


Al Fatihah Opah Habsah, 
May Allah bless Your soul...




No comments:

Post a Comment