Saturday, October 15, 2011

Oh Yeah Oktober! - Vandalisme anak muda


Ahad lepas, 9 Oktober,
perkahwinan supervisor time aku praktikal dulu,
kak Norzuleana Abdul Razak, kt Taman Keramat.
alih2, pagi tu mmg tak buat ape2, dan aku cuti 2 hari, stay kt umah tok sedara,
kt Seksyen 1, Wangsa Maju.

LRT Wangsa Maju, sebelah umah tok sedara.

alang2 dh pagi tu aku tak tahu nk buat ape,
tujuan aku, nk menghala ke IKEA Damansara, 


dan nak sambar benda ni - 

Meja laptop, harganya RM45.00,
mmg murah dan sesuai dengan aku, yg lebih suka study dlam bilik.
Dan sekarang ni pun, aku tengah menaip blog ni diatas meja ni, 
Alhamdulilah, dapat gak akhirnya, setelah 'Aim' meja ni sejak dari bulan Jun lepas lagi.

dan sepanjang perjalanan naik LRT dari Kelana Jaya ke Wangsa Maju, pas beli meja ni yg berat nya
12 KG ni, aku trpandang 1 gelagat budak2 yg baru nk 'kenal' dunia ni - 


masa ni, LRT baru bergerak dari stesyen Kelana Jaya, menghala ke Taman Bahagia.


apa yg aku kesal, ialah sikap budak2 ni, yg mana time LRT ni nk berhenti kt Taman Bahagia,
boleh pulak diorg ni pergi tahan pintu dari dibukak, pulak dah tu, jenis yg tak duduk diam,
macam jakun sangat naik keretapi.
aku tak tahu budak2 ni turun kt mana, sal dari Kelana Jaya tu, aku turun kt Wangsa Maju, sal nak balik balik.
tak tau la kot2 bila LRT ni dh sampai Gombak, pastu bergerak balik menghala ke Kelana Jaya, diorang ni still tak turun2 lagi...
Persoalan nya disini, adakah mereka ni cukup sekolah atau tak?


No comments:

Post a Comment