Sunday, November 24, 2013

Kisah November - Bila Rumah Dapat Ahli Keluarga Baru



Kisahnya sejak aku stay kat rumah bujang aku ni dari bulan Jun 2013,
Memang kelengkapan rumah tu tak cukup
Masa mula2 nak set-up, Parents aku ringankan beban dengan sponsor
Televisyen Sharp 24 inci dan peti ais Sharp 1 pintu.
Alhamdulilah, 2 benda asas ni memang aku nak sangat...

Tapi bab mesin basuh tu yang masalah, penat menyental baju sambil bertuala
kat bilik ayor tu...

dari bulan Jun lagi aku dah buat survey2 dari courts mammoth setapak, sampai la
ke AEON Maluri tu, nak cari mesin basuh yg betul2 berpatutan dan ok dari segi muatan kilogram



Kedua-dua mesib basuh diatas, Panasonic 7kg RM 699
Toshiba 7kg RM 599...

mula bila tengok harga tu agak melampau sikit la especially Pansonic tu.
dalam hati teringin bak beli Panasonic sal mesin basuh rumah parents aku pun
pakai Panasonic Aquabeat 11kg.. 

Toshiba la , aku tak de pengalaman pakai barang elektrik Toshiba, so aku tak berani nak beli..

kemudian, ada pulak Sharp 7kg , 


yang ini, ada promosi di AEON Big Wangsa Maju, harga nya RM 550 kalau tak silap,
mulanya nak beli sal tv dan peti ais aku brand Sharp, tapi apakan daya, masa tu duit poket short seratus lebih, nak cucuk duit lak, takde la pulak Affin Bank (Aku pakai Affin Bank) tambah lagi aku malas nak kena tolak RM 1 caj MEPS kalau guna kat ATM selain Affin Bank...

kemudian, aku tengok lak mesin basuh separa Automatik,
brand Pensonic, RM 340 kat AEON Big jugak,
ikut hati nak order dah, tapi jurujual tu lak cakap takde stok..

so sepanjang dekat sebulan kadang2 aku tak basuh baju,
main pakai je baju kemeja sama berulang kali,
nasib baik baju tu tak kotor mana pun, peluh sikit2 je...

kemudian, ada promosi sekali lagi di AEON Big,

mesin basuh Samsung 7.5kg, harga RM 599
waranti 5 tahun untuk motor dan panel LED dia





so cepat2 la aku rembat...hari pertama pakai 3 round basuhan tanpa henti..
jadi memang puas hati la pembelian mesin basuh ni...
asalnya harga nya dekat RM 800 lebih, tapi disebabkan Samsung dah stop production mesin ni,
jadi AEON Big buat clearance sale

tapi akhirnya frust sikit la,
bila dapat tahu Tesco pun buat promotion harga RM 549 tuk model yang sama..
aduyai...
tapi takpa la, berbaloi jugak la RM 599 tuk mesin basuh muatan 7.5kg ni...






No comments:

Post a Comment