Monday, December 6, 2010

Coretan buku


dh banyak buku yg aku baca,
sepanjang 21 tahun umur aku ni,
ada baik jugak aku kongsi
buku2 ape yg aku baca,

bulan 5 lpas,
ade la gak aku beli 1 buku ni,
pas dpat elaun masa latihan industri dulu,
alang2 dpat elaun RM 500 sebulan,
ade baiknyer aku guna duit tu
beli benda yg leh wat kenangan,
besides,
book is a gift that you can open it many times....


Berapa Harga Segulung Ijazah,
ditulis oleh Dr. Kamariah Kamaruddin,
Dr. Kamariah
merupakan anak kelahiran Kemaman Terengganu,
mendapat Ijazah Sarjana Muda Pengajian Media dr UM,
selepas itu melanjutkan pelajaran ke Ijazah Sarjana Persuratan Melayu di UKM.,
dan sekali lagi, ke peringkat Doktor Falsafah di UM.

Ape yg menarik minat aku membeli buku ni
pasal buku ni 
memberi inspirasi tuk bakal mahasiswa/i.

buku ni menceritakan jugak,
kisah hidup Dr Kamariah sepanjang bergelar mahasiswa
dan jugak rakan2 dia di alam Universiti

antara 'quote' yg aku suka dlam buku ni
seperti yg ditulis kt muka depan buku ni,

'Universiti bukan jalan pintas menempah kejayaan,
bahkan ia bukan sebuah gedung ilmu yang
boleh dibeli dengan wang ringgit
untuk meraih segulung ijazah...'

keseluruhannya,
buku ni mmg bagus dan seronok dibaca,
macam2 kisah orang diceritakan dlam buku ni,
harga nya dlam RM20.00,
boleh la korg try riki2/belek2 kt kedai buku

No comments:

Post a Comment